Heilt ok om du ikkje kan altså. men det er veldig viktig.
Alex:
ok. Eg skal hjelpe deg.
58 kommentarer
?
uh-oh
Hmm
Hva er det hun holder på med? Lager hun en overraskelse til Sara? *håper*
Sara er viktigst akkurat nå!
Håper virkelig ikke det bare er trøst hun er ute etter…
Kult
First
haha
hva er kult med å være first? har aldri skjønt greia lism
Hmm..
Hva har Gunnhild på gang nå..?
Blåbær
First. Og er nok Sara
Jepp
Du må gjera noko Gunnhild. Venter i spenning på hva. Og Alex. ?
Hva
Finner Gunnhild på nå? Tror det er Sara Gunnhild vil gi vennekjærlighet til nå. Endelig!
Må gjera noko….
❤️
Vennskap❤️?
❤️alex
endelig❤️
Siri
hmm hva kan dette være? noe med det diktet? noe med Sara?
Glæder mig
Glæder mig til at finde ud af hvad det er
Slam for Sara
Bare å finne frem lommetørkle…..
I kveld
Tror vi får se i kveld hva G og A har stelt i stand. Også ser vi kanskje en angrende Luna som forstår hva hun har mistet
Luna vil forstå at hun er god nok
når hun hører digtet
Flua
Kanskje Gunnhild vil at Alex skal lage/spille musikk til diktet mens Gunnhild leser det for Sara? ??
Begge?
Kanskje diktet til musikk for både Sara og Luna? Det ville være viktig for Luna å høre også, så hun forstår Gunnhild bedre.
Jeg håper at Gunnhild får tilbake både Sara og Luna. Gjerne at noen flere får snakket ut også. Torstein og Sara, f eks. Ivar og Torstein har heldigvis ordna opp.
Krystall
Håpar virkelig det er hjelp til noko som kan prøve å bygge oppatt vennskapet ho har mista. Alex er jo ikkje berre ein fe som dukka opp når andre har problem. Kanskje Lauget på sandane i kveld?
Kjellaug
Elsker at Alex ikke spør hva det er, men bare sier ja til å hjelpe.
Håper han i sin tur får genuin oppmerksomhet fra sine venner.
Spent!
Noen som vet hvor mange minutter vi har igjen i denne episoden?
air
Ca. 5 min igjen
Skolen
Skjer nok noe på skolen da hun måtte ha hjelp så tidlig.
-,-
Synes det er trygt at Alex er med og hjelper med tanke på at det Gunnhild kanskje finner på, om hun skal ordne opp i noe, ofte kanskje er på feil tid eller sted. Alex er trygg ?
Hildegunn
Ja, det er bra! Alex hadde garantert stoppet Gunnhild hvis hun finner på noe som er altfor crazy
If you're going to San Francisco
Jeg lurer på om det Alex prøver å fortelle er at han vil flytte til San Fran for å være med Jo…
Ja!
Og så fullfører han vgs som privatist, han er jo så smart at det klarar han fint. Han snakka forresten om Alpene ein gong også..?
Håper
det er frokostslam til Sara og de andre som alltid stiller opp. Glem Luna. Luna er en kaktus. Sara er en solsikke ❤️
Ikke glem
at mange kaktuser også blomstrer 🙂
Sara er nu også en kaktur
i kærlighedsforhold – faktisk er de jo måske lidt ens. Kan bedst være i kærlighedsforhold der ikke bliver for seriøse?!
Caroline
Åå! Håper hun har tenkt å ordne opp med Sara, og at det er det hun trenger Alex sin hjelp til.
N
Kanskje hun skal slamme for Sara, det hadde vært så fint. Håper det skjer på skolen, trenger klipp nå?❤️
Sol
Eg er imponert over Alex, Ivar og Sara som gjennom serien (med visse unntak…) støtter, hjelper og oppmuntrer Gunhild utan at ho gir dei noko tilsvarande tilbake. Iallefall blir det ikkje vist i serien. Håpar ho greier å sjå dei rundt seg som heile menneske, ikkje berre som nyttige hjelparar!
Gry
Husk at Gunnhild var enestående mot Sara i sesong 1. Men enig, – ja, mange bra folk i dette hybelhuset. Til og med Torstein er jo inkluderende med sin egne måte å være på. Ikke noe moro for Gunnhild å bli kalt Horny, men han gjør det jo med en slags humor og varme. Og det verste av alt hadde vært å ikke bli sett i det hele tatt.
Horny
Og hun skrev jo Horny på sin egen dør også, så det er vel i orden at Torstein kaller henne det. Hun likte det bare ikke da de var på fest i Høyanger og en av de gamle kjente fra ungdomsskolen dukket opp.
☀️
Huskonsert i kveld?
Yes pls huskomcert
Håber det
Hette- og solbrille- Gunnhild
Ho treng Alex til å smugle seg inn på skulen utan at verken Luna eller Sara ser henne.
Tic tac
Spent på hva som skjer i kveld, håper på feelgood klipp etter alt som har skjedd denne uka???❤️
Hasteprosjekt?
Kvifor måtte det skje før kl. 07.00 om morgonen? Eller var det då Gunnhild fekk ideen kanskje, og berre måtte høyre med Alex med ein gong?
Lykke
– er å ha noen å spørre om hjelp:)
Kreative Gunnhild
Gunnhild har ein fantastisk kreativitet og får idear utanom det vanlege. Tenker særleg på den gongen ho fekk med seg Sara på å bære sofaen langt avgårde oppi fjellsida. Kva planlegg ho no?
Norsklærar
Fint å ha nokon å spørje om hjelp, men fint å bli spurt også. Då veit ein at nokon har bruk for ein. Deler eit dikt av
Mikael Aksnes:
Den største gleda ein kan ha,
det er å gjera andre glad;
og vil du gjerne lukka nå,
då først deg sjølv du gløyma må.
Og vil du sanka gods og gull,
du aldri får din bankboks full;
du må ha meir, får aldri ro;
eit hundre først – og sidan to.
Nei, gjer deg nøgd med det du har,
og prøv å gjera andre glad;
turk tårer bort der du dei ser,
og gjer det lyst der mørkt det er.
❤
Tack
KZ
Kjenner at eg er litt nervøs for dette..!
Gunnhild gir seg ikke
Gunnhild er et kvinnenavn med opprinnelse i de norrøne ordene gunnr, «krig», og hildr, «kamp». Navnet er kjent i runeinnskrift som ᚲᚢᚾᛁᛚᛏᚱ (kuniltr). Gunnhild kjemper videre og allierer seg med god venner!
Forresten kalte Ivar henne en NINJA, og hva er det? Jo, en kriger!
Hette- og solbrille- Gunnhild
Hva betyr egentlig ninja? Jeg slo det opp og fant at det passer godt på Gunnhild da hun snek seg rundt for å ikke bli sett:
«Ninja («Den som er skjult» eller «Den som utholder») var leiesoldater, som var opplært i den japanske krigskunst ninjitsu (kunsten å holde seg skjult). Ninjaene hadde slik som samuraiene et fastlagt atferdskodeks. Ninjaens spesiale var spionasje, og ikke snikmord som mange har trodd tidligere».
Lettelse
Det er flott at hun ikke er blitt liggende under dyna og sørge.
Julie
Hva er det Alex skal hjelpe til med? Får vi vite det i skoletiden eller skjer det i kveld?
Frisørlærling
Alex bør oppdatere bildet sitt.
M
Hvorfor måtte hun på død og liv ha hjelp såppas tidlig, skal det skje noe på skolen? Kunne ha bedt om hjelp etter skolen?
Smågodt-Marie
Jeg stikker innom nærbutikken i friminuttet og snoper litt slik at jeg er klar til å kose meg ekstra når klippet kommer. Eventuelt kanskje trøstespise hvis det blir slik som siste klipp – men håper ikke det.
Ørnen fra Danmark
Hun har farvet dit hår blåt
Hva skal Alex hjelpe til med?
Det må jo være noe musikk-greier eller?
Eventuelt gi en beskjed eller ta med en person til et sted hvor Gunnhild skal overraske noen?
Hun tør sikkert ikke spørre Ivar om en tjeneste igjen, da er han bare redd for å være «den fyren» igjen, og det tror jeg ikke Gunnhild tar sjansen på.
og Peter er jo ikke så lett å snakke med, han taler jo stort sett i tunger så ingen forstår hva han mener.
?
Hvorfor han på lyd på mobilen så tidlig hvis han ikke vil bli forstyrret? ?
ny episode
Det kommer ny episode i kveld kl 19 som heter space. Kanskje Gunnhild har laget et nytt spam dikt om space?
...
Space er jo beskrivende for hele uka… Luna trengte jo space
Carjola
Tippa ho ska framfør d gule diktet midt i skolegården. Braveheart ❤️
uh-oh
Hva er det hun holder på med? Lager hun en overraskelse til Sara? *håper*
Håper virkelig ikke det bare er trøst hun er ute etter…
First
hva er kult med å være first? har aldri skjønt greia lism
Hva har Gunnhild på gang nå..?
First. Og er nok Sara
Du må gjera noko Gunnhild. Venter i spenning på hva. Og Alex. ?
Finner Gunnhild på nå? Tror det er Sara Gunnhild vil gi vennekjærlighet til nå. Endelig!
Må gjera noko….
Vennskap❤️?
endelig❤️
hmm hva kan dette være? noe med det diktet? noe med Sara?
Glæder mig til at finde ud af hvad det er
Bare å finne frem lommetørkle…..
Tror vi får se i kveld hva G og A har stelt i stand. Også ser vi kanskje en angrende Luna som forstår hva hun har mistet
når hun hører digtet
Kanskje Gunnhild vil at Alex skal lage/spille musikk til diktet mens Gunnhild leser det for Sara? ??
Kanskje diktet til musikk for både Sara og Luna? Det ville være viktig for Luna å høre også, så hun forstår Gunnhild bedre.
Jeg håper at Gunnhild får tilbake både Sara og Luna. Gjerne at noen flere får snakket ut også. Torstein og Sara, f eks. Ivar og Torstein har heldigvis ordna opp.
Håpar virkelig det er hjelp til noko som kan prøve å bygge oppatt vennskapet ho har mista. Alex er jo ikkje berre ein fe som dukka opp når andre har problem. Kanskje Lauget på sandane i kveld?
Elsker at Alex ikke spør hva det er, men bare sier ja til å hjelpe.
Håper han i sin tur får genuin oppmerksomhet fra sine venner.
Noen som vet hvor mange minutter vi har igjen i denne episoden?
Ca. 5 min igjen
Skjer nok noe på skolen da hun måtte ha hjelp så tidlig.
Synes det er trygt at Alex er med og hjelper med tanke på at det Gunnhild kanskje finner på, om hun skal ordne opp i noe, ofte kanskje er på feil tid eller sted. Alex er trygg ?
Ja, det er bra! Alex hadde garantert stoppet Gunnhild hvis hun finner på noe som er altfor crazy
Jeg lurer på om det Alex prøver å fortelle er at han vil flytte til San Fran for å være med Jo…
Og så fullfører han vgs som privatist, han er jo så smart at det klarar han fint. Han snakka forresten om Alpene ein gong også..?
det er frokostslam til Sara og de andre som alltid stiller opp. Glem Luna. Luna er en kaktus. Sara er en solsikke ❤️
at mange kaktuser også blomstrer 🙂
i kærlighedsforhold – faktisk er de jo måske lidt ens. Kan bedst være i kærlighedsforhold der ikke bliver for seriøse?!
Åå! Håper hun har tenkt å ordne opp med Sara, og at det er det hun trenger Alex sin hjelp til.
Kanskje hun skal slamme for Sara, det hadde vært så fint. Håper det skjer på skolen, trenger klipp nå?❤️
Eg er imponert over Alex, Ivar og Sara som gjennom serien (med visse unntak…) støtter, hjelper og oppmuntrer Gunhild utan at ho gir dei noko tilsvarande tilbake. Iallefall blir det ikkje vist i serien. Håpar ho greier å sjå dei rundt seg som heile menneske, ikkje berre som nyttige hjelparar!
Husk at Gunnhild var enestående mot Sara i sesong 1. Men enig, – ja, mange bra folk i dette hybelhuset. Til og med Torstein er jo inkluderende med sin egne måte å være på. Ikke noe moro for Gunnhild å bli kalt Horny, men han gjør det jo med en slags humor og varme. Og det verste av alt hadde vært å ikke bli sett i det hele tatt.
Og hun skrev jo Horny på sin egen dør også, så det er vel i orden at Torstein kaller henne det. Hun likte det bare ikke da de var på fest i Høyanger og en av de gamle kjente fra ungdomsskolen dukket opp.
Huskonsert i kveld?
Håber det
Ho treng Alex til å smugle seg inn på skulen utan at verken Luna eller Sara ser henne.
Spent på hva som skjer i kveld, håper på feelgood klipp etter alt som har skjedd denne uka???❤️
Kvifor måtte det skje før kl. 07.00 om morgonen? Eller var det då Gunnhild fekk ideen kanskje, og berre måtte høyre med Alex med ein gong?
– er å ha noen å spørre om hjelp:)
Gunnhild har ein fantastisk kreativitet og får idear utanom det vanlege. Tenker særleg på den gongen ho fekk med seg Sara på å bære sofaen langt avgårde oppi fjellsida. Kva planlegg ho no?
Fint å ha nokon å spørje om hjelp, men fint å bli spurt også. Då veit ein at nokon har bruk for ein. Deler eit dikt av
Mikael Aksnes:
Den største gleda ein kan ha,
det er å gjera andre glad;
og vil du gjerne lukka nå,
då først deg sjølv du gløyma må.
Og vil du sanka gods og gull,
du aldri får din bankboks full;
du må ha meir, får aldri ro;
eit hundre først – og sidan to.
Nei, gjer deg nøgd med det du har,
og prøv å gjera andre glad;
turk tårer bort der du dei ser,
og gjer det lyst der mørkt det er.
Tack
Kjenner at eg er litt nervøs for dette..!
Gunnhild er et kvinnenavn med opprinnelse i de norrøne ordene gunnr, «krig», og hildr, «kamp». Navnet er kjent i runeinnskrift som ᚲᚢᚾᛁᛚᛏᚱ (kuniltr). Gunnhild kjemper videre og allierer seg med god venner!
Forresten kalte Ivar henne en NINJA, og hva er det? Jo, en kriger!
Hva betyr egentlig ninja? Jeg slo det opp og fant at det passer godt på Gunnhild da hun snek seg rundt for å ikke bli sett:
«Ninja («Den som er skjult» eller «Den som utholder») var leiesoldater, som var opplært i den japanske krigskunst ninjitsu (kunsten å holde seg skjult). Ninjaene hadde slik som samuraiene et fastlagt atferdskodeks. Ninjaens spesiale var spionasje, og ikke snikmord som mange har trodd tidligere».
Det er flott at hun ikke er blitt liggende under dyna og sørge.
Hva er det Alex skal hjelpe til med? Får vi vite det i skoletiden eller skjer det i kveld?
Alex bør oppdatere bildet sitt.
Hvorfor måtte hun på død og liv ha hjelp såppas tidlig, skal det skje noe på skolen? Kunne ha bedt om hjelp etter skolen?
Jeg stikker innom nærbutikken i friminuttet og snoper litt slik at jeg er klar til å kose meg ekstra når klippet kommer. Eventuelt kanskje trøstespise hvis det blir slik som siste klipp – men håper ikke det.
Hun har farvet dit hår blåt
Det må jo være noe musikk-greier eller?
Eventuelt gi en beskjed eller ta med en person til et sted hvor Gunnhild skal overraske noen?
Hun tør sikkert ikke spørre Ivar om en tjeneste igjen, da er han bare redd for å være «den fyren» igjen, og det tror jeg ikke Gunnhild tar sjansen på.
og Peter er jo ikke så lett å snakke med, han taler jo stort sett i tunger så ingen forstår hva han mener.
Hvorfor han på lyd på mobilen så tidlig hvis han ikke vil bli forstyrret? ?
Det kommer ny episode i kveld kl 19 som heter space. Kanskje Gunnhild har laget et nytt spam dikt om space?
Space er jo beskrivende for hele uka… Luna trengte jo space
Tippa ho ska framfør d gule diktet midt i skolegården. Braveheart ❤️